9 Ocak 2008 Çarşamba

Nedir bu bloglardan çektiğimiz

Evet ilginç bir başlık değil mi? Sen gel hem blogger'dan blogspot kullanarak web sayfası yap, hem de nedir bu bloglardan çektiğimiz diye sor dediğinizi duyar gibiyim.

Şimdi burada size blog nedir ne değildir konularına kesinlikle değinmeyeceğim. Zaten biliyorsunuz. Ancak bundan yaklaşık 3 sene önce internet bir google haberi ile çalkalandı.
Ne diyordu google? Şunu diyordu "Ben artık site içeriklerine önem veriyorum ve bu konuda bloglar, yani günlükler ise benim gözdem olacak !"

Fakat ben o yıllarda bunu pek umursamamıştım doğrusu. Forum siteleri, dizin siteleri, arama motoru siteler vs. revaçta iken ne işim vardı da bir blog oluşturacaktım ki?

Şimdi bu siteyi neden açtığımı da kısaca anlatacağım ancak, bu blogun tek sitem olduğu sanılmasın. Biraz evvel çalışır vaziyette ve server, registrar hesap ve domain adları ile birlikte komple satın aldığım yaklaşık on-yirmi siteye bakacağıma çok daha zevkli blog yazma cazibesine dayanamadım. İyi hoş da ben de şimdiye kadar benimsemediğim şeylerden birini yapmış oldum. Bir blogum oldu.

Neden benimsemedim blogları?
Bir kere her önüne gelen yazı yazmaya başladı, benim gibi webmasterlar alan adlarına para verirken, hosting veya server alırken, oh ne ala daya sırtını bedava blog yayıncısı sitelere, yaz çiz karışan yok. Ancak çok büyük bir gayri yasal yazı olursa ancak o zaman karışılır.
Parayla aldığınız alan adı profesyonel site sayılır, ama bloglar değil. İmla hatası yapmışsın, saçmalamışsın, felaket haberleri ve senaryolar üretmişsin, kafana estiğini yazmışsın kimsenin umurunda değil diye düşünüyordum. Tabi bu, blogların karalama tahtası, çöp kutusu, boş zaman geçiricisi, hatta özel veya genel ağlama tahtası olarak kullanıldığı durumlar.

Bir de gerçekten ekonomik durumu bir web sitesi yürütmeye yetersiz olanların yaptığı harika bloglar... Tasarımları neredeyse standart olsa da yazılar, taze bilgiler ve yepyeni pırıl pırıl düşünceler. Bu nedenle hep imrendim benim de bir blogum olsun, günlüğüm olsun diye. Ve sonunda oldu. İçimden geldiği gibi yazacağım tek yer... Diğer sitelerimden bağımsız olduğum, onları yürütmek için göstereceğim zamandan zevkle çalacağım, hem de bedava bir sayfa.

Tabi sonuç olarak çöplük olarak zannetiğim blog dünyasında şunu keşfettim. Güncellemezsen ilgi görmezsin, ilgi göremezsen boşuna yazma mentalitesi. Bu durumda google haklıydı diye düşünmeden edemiyorum. Yazılarını güncel tutan, ilginç konulara değinen, ülkenin ve insanlarının nabızlarını tutan bloglar hep üst sıradalar. Bu blogu da onların arasına sokmak en büyük amacım. Sadece yazarak, sadece anlatarak. Script yazmak, ftp ile onu göndermek, alanadı uzatma süresi dolan ada tekrar para vererek, server göçerse yedeklemek peşinde koşarak, ilgili siteye ben ne yenilik yapacam diye panik yapmayarak, özgür, hür ve bağımsız olarak yazacağım.

1 yorum:

Ayferdem dedi ki...

Blogspotta kategori seçeneği yok demiştim. Ancak blogger da bunun bir yolunu tabiri caizse cinlik yaparak buldum. Etiketleri kullanarak kategori yaratabilirsiniz.
Ayrıntılı bilgiyi şuraya yazmış bulunmaktayım.
http://sitehaber.blogspot.com/2008/02/bloggerda-kategori-yapmak.html

Türk Sitelerinin teknoloji ve içerik açısından durumu

TR100.Net yeni eklenen Siteler

Hürriyet Teknoloji Haberleri

En yeni siteler

Blograzzi - en iyi 20 blog